Het management van een dealerbedrijf is heel complex. Uw business is erg kapitaalsintensief, de marges staan steeds meer onder druk, goede mensen vinden en houden wordt steeds moeilijker, de werkregels worden steeds strenger en de concurrentie feller.
De managementtrainingen van Gear richten zich op al deze verschillende thema’s. Goed doordachte en evenwichtige objectieven vormen daarbij altijd de basis.
Op strategisch niveau leren we u hoe relevante externe evoluties te vertalen naar een heldere en ambitieuze strategie voor uw bedrijf. Visie, missie en bedrijfswaarden vormen daarin cruciale factoren. We leren hoe u uw business de komende jaren kunt laten evolueren.
Met onze trainingen rond financieel management mikken we op een grondige analyse van de financiële gezondheid van uw bedrijf. Het diepgaand analyseren en het juist interpreteren van alle details op verschillende niveaus staan centraal. We leren ook hoe u financieel plan voor de bestaande en nieuwe activiteiten opstelt en dit nauwgezet opvolgt aan de hand van een allesomvattende dealer Balanced Score Card.
Een commercieel businessplan is onontbeerlijk en omvat alle producten en diensten die u aanbiedt (en zal aanbieden). In dit onderdeel bespreken we hoe u de verschillende bestaande en nieuwe markten in kaart brengt, hoe u uw totale aanbod daarop kan ontwikkelen en en hoe u die markten dan effectief kunt benaderen volgens de 8 P’s. De digitale dimensie krijgt daarin een heel belangrijke plaats.
Onze trainingen betreffende personeelsbeleid richten zich in eerste instantie op de rekrutering en inductie van nieuwe medewerk(st)ers. Ook het vroegtijdig ontdekken van talent en het permanent ontwikkelen van uw mensen behandelen we uitgebreid. Uw mensen maken immers het uiteindelijke verschil.
Uiteindelijk valt of staat alles met de kwaliteit van uw leiderschap. In deze training leert u uw persoonlijke uitdagingen kennen en hoe u, met respect voor uw eigen persoonlijke stijl, een effectief leider kunt zijn. Concreet wordt er gewerkt rond het communiceren van doelen, het geven van feedback en het coachen. Ook team management, omgaan met conflicten, change management, persoonlijke motivatie, vergader- en presentatietechnieken komen ruimschoots aan bod.