In een snel veranderende wereld wordt iedereen regelmatig geconfronteerd met diverse professionele uitdagingen, waarvoor specifieke vaardigheden vereist zijn. Deze vaardigheden ontwikkelen we door middel van een individueel traject.
We dragen kennis over en zetten dit om in praktijkgerichte oefeningen, waarbij de coach de vaardigheden in een gecontroleerde en veilige setting kan inoefenen vooraleer ze in de praktijk toe te passen. Gekende vaardigheden verfijnen we door middel van individuele coaching aan de hand van een persoonlijk ontwikkelplan.
Professionele vaardigheden waar Gear individuele coaching trajecten begeleidt, zijn bijvoorbeeld:
Commerciële vaardigheden
Om de kans op commercieel succes te optimaliseren, stellen we in elke fase van het verkoopproces een aantal kwalitatieve en kwantitatieve doelen voorop. Vervolgens zetten we deze doelen om in concrete gedragingen (van lead generation over behoeftebepaling, argumentatie & onderhandeling tot en met databeheer en kwalitatieve opvolging). In een wereld waar de rol van verkoper meer en meer evolueert naar die van klantenadviseur en -vertrouwenspersoon zijn deze commerciële vaardigheden, zowel in een verkoop- als in een service-omgeving – cruciaal.
Klantgerichte communicatie
Customer Experience of klantenbeleving wordt steeds vaker centraal gesteld in de dagelijkse werking van organisaties. Het is dan ook essentieel dat de klant – bij elk contact dat hij met uw bedrijf heeft - diezelfde pro-activiteit en persoonlijke aandacht ervaart. Dit vraagt om een specifieke set vaardigheden bij uw medewerkers, die door middel van zoveel verschillende kanalen (mondeling, schriftelijk, via social media,...) met uw klanten in interactie treden.
Leiderschap
In tijden die getekend worden door snelle en veelvuldige verandering, hebben medewerkers nood aan sterke leiders. Maar ook die leiders zelf worden af en toe overvallen door onduidelijkheid of onzekerheid. Door middel van individuele coaching begeleiden we startende of meer ervaren leiders in thema’s zoals moeilijke boodschappen brengen, (in)formele feedbackgesprekken voeren, mensen begeleiden doorheen veranderingen, ... maar ook in onderwerpen zoals strategisch management, resultaatgericht sturen aan de hand van KPI’s, management by objectives, ...
Coachen van medewerkers
Op onze arbeidsmarkt is menselijk talent een schaars goed. De situatie waar dé ideale medewerker, met de juiste ervaring, jarenlang trouw blijft aan dezelfde werkgever, komt minder en minder voor. Het komt er dus op aan het aanwezige potentieel bij de medewerkers te herkennen, en door middel van intensieve en persoonlijke coaching verder te ontwikkelen, in functie van de toekomstige noden van de organisatie én het individu zelf. Dit vraagt om een specifieke set vaardigheden, die we door middel van een individueel traject (verder) ontwikkelen.
Vergadertechnieken
Niet elke organisatie voert een doordacht vergaderbeleid. Te veel of net te weinig overleg, te lang of net te kort, te veel deelnemers of net te weinig, of de verkeerde, te veel agendapunten of helemaal geen,... Heel vaak is vergaderen een tijdsintensieve en dus ook bijzonder dure activiteit. Het loont dan ook de moeite om aan deze vaardigheid te werken, als organisator van of als deelnemer aan vergaderingen.
Presentatietechnieken
Sterke presentatievaardigheden zijn een belangrijke troef in iemands professionele parcours. En dan gaat het niet alleen over het juiste gebruik van de juiste media, maar vooral over de vraag: wat is mijn boodschap, en hoe breng ik deze - met een maximale impact - over op mijn publiek? Zowel het uitschrijven als het vormgeven als het brengen van een presentatie kunnen onderwerp zijn van een individueel coachingtraject.
Gear beschikt over een team van gespecialiseerde en ervaren coaches, om deze - en vele andere - beoogde vaardigheden gericht verder te ontwikkelen. Graag bespreken we dit met u persoonlijk!