Advies voor Managers in de Automobieldistributie
Dat de business case van bedrijfswagendealers voor een grote omwenteling staat, is voor iedereen duidelijk. U moet uw bestaande activiteiten op een heel andere manier vermarkten en organiseren en daarnaast totaal nieuwe zaken ontwikkelen. Dit allemaal in steeds grotere dealerstructuren. Gear kan advies uitbrengen om deze moeilijke uitdagingen het hoofd te bieden.
We helpen u om aan de hand van workshops, relevante externe evoluties te vertalen naar een heldere en ambitieuze strategie voor uw bedrijf. Een krachtige visie, heldere missie en duidelijke bedrijfswaarden vormen daarin cruciale factoren. Samen bepalen we hoe uw business case er moet uitzien en helpen we u om het Business Plan voor de komende 3-5 jaar op te stellen.
Gear kan de financiële gezondheid van uw bedrijf verfijnd in kaart brengen. We bekijken zowel uw balans, uw resultatenrekening als uw cashflow over meerdere jaren in detail. Op basis daarvan ontwikkelen we samen met u een financieel plan voor meerdere jaren. Daarbij kunnen we het risicoprofiel van uw onderneming drastisch verminderen door evenwichtige kostenbesparingen door te voeren zonder aan kwaliteit en slagkracht in te boeten.
Gear kan ook helpen bij de creatie van een effectieve controllingfunctie, met inbegrip van de invoering van budgettering, forecasting en maandelijkse business reviews, met het oog op een verbetering van de operationele en financiële KPI’s van de onderneming. Ook voor de creatie van een cashmanagementproces en ad hoc analyses met betrekking tot investerings- en overnameprojecten heeft Gear specialisten in huis.
We constateren in het dealerlandschap nog heel vaak ‘gemiste kansen’, zelfs met het huidige aanbod aan producten en diensten. Uw commerciële slagkracht kan dus misschien een stuk beter. Gear brengt uw huidige sterktes en zwaktes in kaart en brengt een duidelijk advies uit hoe u uw aanbod kunt versterken en dit beter kunt exploiteren. We volgen daarbij de cyclus van een commerciële strategie (Response-Efficiency-Flexibility-Innovation) met als onderliggende overtuiging dat de mobiliteitscyclus van de klant centraal staat en dat iedereen in uw dealerbedrijf eigenlijk verkoper is.
De dealerstructuren worden steeds groter en complexer. Het samenbrengen van bestaande bedrijven brengt zowel culturele als organisatorische uitdagingen met zich mee. Gear heeft een duidelijke visie op deze zaken en kan hiervoor verschillende ideeën en modellen aandragen om ervoor te zorgen dat de verschillende sites één vlot functionerende en cultureel homogene entiteit vormen zonder hun eigen lokale identiteit te verliezen.