De rol van teamleiders is sterk geëvolueerd, met name wat de menselijke dimensie van de rol betreft. Als leidinggevende van een sales of een aftersales team binnen een dealerbedrijf is het kwalitatief op één lijn krijgen van alle individuen geen eenvoudige opdracht. Naast de juiste inzichten in gedrag van mensen, zijn uitstekende vaardigheden vereist met betrekking tot individuele en teamgerichte communicatie. Deze module richt zich volledig op het aanscherpen van de essentiële vaardigheid om constructieve feedback te geven aan mensen teneinde tot duurzaam betere resultaten te komen.
De doelgroep: werkplaatsverantwoordelijken, sales en aftersales managers en afdelingshoofden.
Deze module vergt van de deelnemer totaal een tijdsinvestering van 20 uur, verdeeld over diverse actieve leervormen en -momenten, begeleiding en opdrachten.
De prijs voor deelname aan deze module, inclusief alle materialen en persoonlijke begeleiding, kan direct bepaald worden van zodra we uw specifieke wensen en het aantal deelnemers kennen.
Weten hoe dergelijke gesprekken te structureren en te kaderen voor een maximale impact
Doelen van het gesprek helder kunnen definiëren en aangeven waartoe de medewerker zich verbindt
Het effectief vragen kunnen stellen om medewerkers actief en positief te betrekken
Het juiste evenwicht kunnen creëren tussen informatie geven en verkrijgen
Weten hoe mensen op constructieve wijze tot een sterk engagement te bewegen
Zelfzeker en overtuigend te zijn bij het verkrijgen en communiceren van constructieve resultaten
Wat nodig is om de module succesvol te doorlopen:
Goede interne afstemming over leerdoelen, toepassing en planning van de leermomenten
Een rustige werkplek, voorzien van online verbinding, laptop/computer, camera en microfoon
Discipline om zich aan afspraken en opdrachten te houden
Actieve begeleiding en opvolging vanuit de direct leidinggevende
Wat nodig is om de vertaalslag naar de praktijk te kunnen maken:
De deelnemer geeft daadwerkelijk leiding aan een team en heeft daarover de verantwoordelijkheid
Er bestaan intern duidelijke richtlijnen en regels voor dergelijke gesprekken
De deelnemer plant regelmatig met iedere medewerker een persoonlijk gesprek
De gemaakte afspraken en de beoogde resultaten ervan worden opgevolgd en gemeten
De direct leidinggevende nodigt de deelnemer regelmatig uit voor dergelijke gesprekken
Verminderen van absenteïsme en personeelsverloop
Verhogen van de klantentevredenheidsindicatoren
Verhoogde productiviteit en efficiëntie van de betrokken teamleden
Sfeer en samenwerking in de betreffende teams