De rol van Sales Advisor blijft zich ontwikkelen, niet alleen op het gebied van product en aanvullende diensten, maar juist ook op interpersoonlijk vlak. De onderhandelingsfase is daarbij een cruciaal moment om de relatie professioneel uit te bouwen of, in het slechtste geval, te beschadigen. Hierbij wordt immers de definitieve financiële opzet afgestemd bij het verwerven van een nieuwe of gebruikte auto.
Doelgroep: Showroomverkopers met meer dan 2 jaar ervaring, die reeds succesvol een basis verkooptraining afgerond hebben.
Deze module vergt van de deelnemer totaal een tijdsinvestering van 5 uur, verdeeld over diverse actieve leervormen en -momenten, begeleiding en opdrachten.
De prijs voor deelname aan deze module, inclusief alle materialen en persoonlijke begeleiding, kan direct bepaald worden van zodra we uw specifieke wensen en het aantal deelnemers kennen.
Weten welk belang een succesvolle onderhandeling heeft op het transactieresultaat en op de kwaliteit van de klantenrelatie
De verschillende onderhandeltechnieken kennen en precies weten wanneer deze toe te passen
Het kunnen installeren en vasthouden van een win-win atmosfeer
Het krachtig kunnen presenteren van een gepersonaliseerde offerte
Het effectief om kunnen gaan met prijsweerstanden
Een plezierig & vertrouwd gesprekspartner zijn in de onderhandeling
Weten hoe elke mogelijke verkoopkans te herkennen en te benutten
Wat nodig is om de module succesvol te doorlopen:
Goede interne afstemming over leerdoelen, toepassing en planning van de leermomenten
Een rustige werkplek, voorzien van online verbinding, laptop/computer, camera en microfoon
Discipline om zich aan afspraken en opdrachten te houden
Actieve begeleiding en opvolging vanuit de direct leidinggevende
Wat nodig is om de vertaalslag naar de praktijk te kunnen maken:
Duidelijke kortingpolitiek en eigen financiële onderhandelingsruimte
Strakke en transparante opvolging van de bruto transactieresultaten
Goed georganiseerd inruilproces met duidelijke normen en regels
Opvolging van conversieratio’s van het eerste contact tot en met offertes/orders
Een akoestisch afgesloten en confidentiële onderhandelingsruimte
Verhouding orders/offertes
Klantentevredenheidsindicatoren
Bruto transactiewinst en -marge
Kwaliteit klantengegevens in CRM