De rol van Sales Advisor blijft zich ontwikkelen, niet alleen op het gebied van producten en aanvullende diensten, maar juist ook op interpersoonlijk vlak. Het afsluiten van de onderhandelingsfase vormt daarbij een cruciaal moment. Na de afsluiting is het voor elke partij duidelijk wat de concrete vervolgstappen zijn. Daarbij bestaan slechts 3 opties: Order, Vervolgafspraak of Positief afscheid.
Doelgroep: Showroomverkopers met meer dan 2 jaar ervaring, die reeds een basistraining verkooptechnieken succesvol afgerond hebben.
Deze module vergt van de deelnemer totaal een tijdsinvestering van 5 uur, verdeeld over diverse actieve leervormen en -momenten, begeleiding en opdrachten.
De prijs voor deelname aan deze module, inclusief alle materialen en persoonlijke begeleiding, kan direct bepaald worden van zodra we uw specifieke wensen en het aantal deelnemers kennen.
De verschillende afsluittechnieken kennen en precies weten wanneer deze toe te passen
Deze technieken effectief kunnen toepassen op de juiste manier
Koopweerstanden herkennen en professioneel weg te werken
De klant doelgericht en gestructureerd leiden naar een beslissing
Weten hoe een onbesliste klant strak op te volgen zonder te irriteren
Commercieel gretig zijn en elke kans om af te sluiten zien en grijpen
Wat nodig is om de module succesvol te doorlopen:
Goede interne afstemming over leerdoelen, toepassing en planning van de leermomenten
Een rustige werkplek, voorzien van online verbinding, laptop/computer, camera en microfoon
Discipline om zich aan afspraken en opdrachten te houden
Actieve begeleiding en opvolging vanuit het management
Wat nodig is om vlot en efficiënt de vertaalslag naar de praktijk te kunnen maken:
Een goed werkend CRM- en opvolgsysteem direct gekoppeld aan de agenda’s
De bevoegdheid om binnen vooraf bepaalde grenzen, direct namens het bedrijf te beslissen
Een dagelijkse opvolging van de lopende offertes door de manager
Een akoestisch afgesloten ruimte om klantengesprekken professioneel af te kunnen sluiten
Opvolging van conversieratio’s van het eerste contact tot en met offertes/orders
Verhouding orders/offertes
Klantentevredenheidsindicatoren
Bruto transactiemarge
Kwaliteit klantengegevens in CRM
Gemiddelde staantijd van stockwagens (nieuw en gebruikt)