Uw verkoopuitdagingen veranderen. De periode dat elke afdeling enkel de eigen producten en diensten verkocht, is voorbij. Uw belangrijkste uitdaging is waardevolle klantencontacten genereren en deze optimaal exploiteren.
Op de verkoop van nieuwe en gebruikte voertuigen ligt traditioneel een sterke commerciële focus. Minstens even belangrijk is het actief verkopen van technische en digitale diensten, mobiliteit, onderdelen, accessoires, financiële en service contracten en verzekeringen.
De commerciële trainingen van Gear baseren zich op 4 belangrijke principes:
1. Zichtbaar zijn voor potentiële klanten en met elkaar in contact komen
2. Behoeften en wensen van klanten volledig begrijpen
3. Een totaalaanbod op maat uitwerken en naar de leefwereld van uw klant vertalen
4. Op een transparante manier onderhandelen met een win-win als einddoel
We leren uw medewerkers via traditionele en moderne kanalen positief opvallen en permanent te netwerken. We trainen op efficiënt regiomanagement, multi-channel prospectietechnieken en lokale marketing.
Klanten onderzoeken zelf veel via internet en vergelijken alles. Uw belangrijkste focus blijft er snel achter te komen wat uw klant wenst en al weet (of denkt te weten). Wat u verkoopt doet niet echt ter zake. Verkoopt u origineel koetswerk aan carrosseriebedrijven, dakkoffers aan particulieren of gebruikte voertuigen aan fleet-klanten? Uw klant echt begrijpen blijft cruciaal voor uw succes. Uw medewerkers leren bij de trainingen van Gear hoe ze in een uitnodigende dialoogsfeer de juiste vragen stellen en actief luisteren. Daarbij gaan we zelfs verder dan het detecteren van de behoeften. We helpen klanten om ook de latente en toekomstige behoeften te definiëren.
We verkopen immers meer en meer flexibele mobiliteitsoplossingen in plaats van producten. We leren uw medewerkers hoe een voorstel te presenteren op maat van uw klant. Uw medewerkers oefenen met moderne argumentatie- en demonstratietechnieken die aansluiten bij wat uw klant écht wenst en nodig heeft.
We constateren dat klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Oude verkooptrucjes zijn steeds minder effectief. We leren uw medewerkers hoe ze dankzij open communicatie goede deals afsluiten. Het finale en solide vertrouwen van uw klant winnen is cruciaal in dit proces. U wil uw klant immers graag zien terugkomen.
Gear staat u bij met trainingen volgens deze 4 principes voor een specifieke afdeling, bijvoorbeeld nieuwe voertuigen of onderdelen, of voor een combinatie van functies over verschillende afdelingen heen.