De verkoop van voertuigen heeft de voorbije jaren sterke veranderingen gekend door de ontwikkelingen op het vlak van milieu, wetgeving en technologie. Klanten hebben bovendien meer en sneller toegang tot informatie waardoor hun aankoopproces drastisch is veranderd.
Deze opleiding biedt de deelnemers de nodige inzichten om de prestaties van de verkoop van voertuigen en de kwaliteit van de commerciële relaties correct in te schatten. Dit is de essentiële basis van waarop oorzaken van teruglopende resultaten tijdig kunnen worden gedetecteerd en aangepakt.
Deze opleiding wordt standaard aangeboden als een fysieke classroom training. De verschillende modules kunnen ook virtueel worden gevolgd in sessies van max. 3 uur. Maximale interactie tussen de deelnemers waarbij ze samen uitwisselen en oefenen staat centraal. Deelnemers ontvangen ook checklists om de onderwerpen in hun eigen praktijk toe te passen.
Plaats van de verkoopafdeling in de financieel-economische capaciteiten van het bedrijf:
Winst (resultatenrekening) - Liquiditeit (cashflow) - Financieringsevenwicht (balans)
Dashboard prestatie indicatoren (KPI) van de verkoopafdeling, o.a.
Verkoopproductiviteit en -efficiëntie
Product mix en penetratie soft products
Stock rotaties nieuw en gebruikt en doorlooptijden
Verhouding verkoop nieuwe en bestaande klanten
Klantentevredenheid versus herhaalaankopen
Oorzaak-gevolg analyse: kritische factoren in de verkoopprocessen, o.a.:
Sales funnel prestaties: leads versus orders
Databeheer en opvolging van de contacten
Effectiviteit van online en offline prospectie en marketing
Vehicle lifecycle management en verkoop opportuniteiten
Pipeline management nieuwe en gebruikte wagens
Stock policy en beheer
Effectiviteit van de bestel- en afleverprocedures en relatiebeheer
Analyse en conclusies van praktische cases.
Rapporteren en communiceren van de resultaten
Genereren van acties ter verbetering op korte en lange termijn
Module 1 (3u)
Plaats van de verkoopafdeling in de financieel-economische capaciteiten van het bedrijf:
Winst (resultatenrekening) - Liquiditeit (cashflow) - Financieringsevenwicht (balans)
Praktische case: analyse van een dealerbalans en -resultatenrekening
Module 2 (3u)
Dashboard prestatie indicatoren (KPI) van de verkoopafdeling, o.a.
Verkoopproductiviteit en -efficiëntie
Product mix en penetratie soft products
Stock rotaties nieuw en gebruikt en doorlooptijden
Verhouding verkoop nieuwe en bestaande klanten
Klantentevredenheid versus herhaalaankopen
Module 3 (3u)
Oorzaak-gevolg analyse: kritische factoren in de verkoopprocessen, o.a.:
Sales funnel prestaties: leads versus orders
Databeheer en opvolging van de contacten
Effectiviteit van online en offline prospectie en marketing
Vehicle lifecycle management en verkoop opportuniteiten
Pipeline management nieuwe en gebruikte wagens
Stock policy en beheer
Effectiviteit van de bestel- en afleverprocedures en relatiebeheer
Module 4 (3u)
Analyse en conclusies van praktische cases.
Rapporteren en communiceren van de resultaten
Genereren van acties ter verbetering op korte en lange termijn
Algemeen
Beide trainingen worden georganiseerd vanaf minimum 4 deelnemers
Prijzen enkel geldig voor bedienden (paritair comité 200)
Classroom training (2 dagen)
Locatie: Gear BV, Excelsiorlaan 17, Zaventem (zie routebeschrijving op de website)
Prijs per persoon: 325 euro per dag excl. BTW, inclusief broodjeslunch en koffiepauzes
(de financiële ondersteuning van Cevora is in de prijzen per persoon inbegrepen)
Online Training (4 sessies van 3u elk)
Prijs per persoon: 150 euro per sessie excl. BTW,
(de financiële ondersteuning van Cevora is in de prijzen per persoon inbegrepen)
Deelnemers beschikken over een pc met microfoon en optioneel camera